Na rynku w ostatnich dwudziestu latach pojawiło się kilkanaście jak nie kilkadziesiąt pozycji książkowych typu poradnik, przekonujących, że zawarto w nich niezawodny patent na odniesienie sukcesu na rynku. Młodzi przedsiębiorcy często sięgają po te poradniki, nie znajdując w nich konkretnych cudownych przepisów na sukces. Zawiedzeni sięgają do internetu, gdzie można trafić na wiele stron poświęconych powodzeniu w biznesie. Gdyby jednak zsumować te wszystkie dobre rady i spróbować samemu wybrać te, które najbardziej pasują do sytuacji, branży i charakterystyki rynku, na którym firma będzie lub dopiero zaczęła funkcjonować, stworzono by katalog idealny właśnie dla tej firmy.
Oto kilka najbardziej popularnych i uniwersalnych prawda czy też dobrych rad dla początkującego biznesmena, w jaki sposób odnieść sukces na rynku.
Jak przekonują specjaliści od psychologii biznesu, sukces rodzi się w głowie. Dlatego należy zainwestować w rozwój emocjonalnej i intelektualnej strony podejścia biznesmena do swojego biznesu. Jak wykazują psychologowie, robienie odręcznych notatek wspomaga koncentrację i pamięć. Zapisując wszystko własnoręcznie młody biznesmen lepiej zapamięta daną informację. I nie jest tu mowa wyłącznie o pamięci w mózgu, ale także tej mechanicznej, ukrytej w ludzkich mięśniach, gestach. Wiele osób dla przykładu nie bardzo pamiętając jak się poprawnie piszą dany wyraz, zapisuje go sprawdzenia na oddzielnej kartce. Pamięć wzrokowa i mechaniczna „podpowiadają” wówczas jaki jest prawidłowy zapis wyrazu.
Wielu ekspertów i doradców biznesowych wskazuje, że największe szanse na powodzenie mają firmy, które stawiają na innowacyjność nie tylko rozwiązań ale i pomysłów, patentów czy procedur. Wydawać by się mogło, że to właśnie sprawdzone pomysły biznesowe są „solą ziemi”. Nic bardziej mylnego. Eksperci radzą, by wyjść z ram, opuścić schematy i postawić na innowacyjność. Jednym z doskonałych rozwiązań jest odnalezienie niszy rynkowej, na której produkty lub usługi jest zapotrzebowanie. Każdy przecież potrzebował czegoś, czego nie mógł dostać. Może właśnie to jest pomysł na biznes i na wielki sukces.
Sukces to także możliwość dotarcia do firmy poprzez rożne strony internetowe, portale społecznościowe czy blogi. Jeśli młody przedsiębiorca ma pomysł i chce rozwijać swoją firmę, nich poświęci trochę czasu lub zleci innej firmie prowadzenie fanpage’ów czy bloga. Szacuje się bowiem, że od 40 do 60% wszystkich ofert, które pojawiają się na rynku, funkcjonuje w tak zwanym ukrytym obiegu. Oznacza to, że to czy dotrze do młodego biznesmena zainteresowany produktem lub usługą klient, zależy od tego jak bardzo łatwy do odnalezienia będzie młody przedsiębiorca. Nie należy lekceważyć potęgi internetu oraz marketingu szeptanego, gdyż to właśnie one mogą być głównymi źródłami pozyskiwania klientów czy kontrahentów.