Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. To prawda. Jednak należy szybko dodać, że usług także. W dzisiejszym, żyjącym w szybkim tempie, świecie, kto się nie reklamuje, ten ma marne szanse na przetrwanie na rynku i zdobycie klientów, kontrahentów, partnerów biznesowych, etc. Dlatego każdy młody przedsiębiorca powinien szczególnie zastanowić się i zaplanować marketing w swojej firmie, bez względu czy będzie to jednoosobowa działalność czy też spółdzielnia socjalna, spółka z o.o. czy konsorcjum. Reklama jest oknem na świat. Świat, w którym rządzą twarde prawa popytu i podaży, które z kolei często są sterowane poprzez działania marketingowe.
Istnieje wiele form reklamy. Można oblepić miasto w billboardach, zafundować sobie świecące neony przy siedzibie firmy czy eleganckie tabliczki nad wejściem. Można także wykupić reklamę w telewizji czy w radiu. Jednak jak wskazują najnowsze badania, a także praktyka marketingowa, bez zaistnienia w internecie, wszelkie wysiłki mogą okazać się niewystarczające. Internet rządzi. Także w marketingu. Dlatego robiąc biznesplan nie można pominąć jakże istotnej pozycji – strony internetowej firmy.
Dlaczego warto mieć stronę WWW? Chociażby dlatego, by potencjalny klient szybko i łatwo mógł się z firmą skontaktować, by mógł zapoznać się z jej ofertą, opisem produktów, usług, itp. To bardzo wygodny sposób na przybliżenie klientowi, czym się dana firma zajmuje, co ją wyróżnia spośród innych, a także co może mu zaoferować. Brak strony internetowej, coraz rzadsze zjawisko, może powodować nieufność lub brak zainteresowania klienta, co poprowadzi do jego utraty, co jest dość niekorzystne. Strona internetowa to także oszczędność czasu, a zatem i pieniędzy. Zamiast chodzić po siedzibach firm, szukać ich, umawiać się na spotkania, które mogą nic klientowi nie dać, najpierw zapozna się z ofertą na stronie, by podjąć decyzję o kontakcie i chęci współpracy. To ważne, gdyż pomaga podjąć klientowi decyzję, a przedsiębiorcy daje znak, iż ten klient jest zainteresowany ofertą, nawet jeśli robi rozeznanie.
Co zatem powinna zawierać dobra strona internetowa, aby była funkcjonalna dla przedsiębiorcy i przede wszystkim dla potencjalnego klienta? Oczywiście dane kontaktowe – numer telefonu, adres, godziny pracy przedsiębiorstwa. Ważne jest, aby informacje te były aktualne. Nie ma nic bardziej denerwującego klienta niż stare dane teleadresowe.
Strona powinna zawierać przede wszystkim opis produktu, usługi/ usług, jakie świadczy dana firma. Poziom szczegółowości zależy już od decyzji przedsiębiorcy, choć im bardziej szczegółowy, tym mniej przypadkowych pytań czy niedomówień ze strony klienta. Warto rozważyć także zamieszczenie cennika. Oczywiście, nie trzeba wskazywać szczegółowych cen dla wszystkich usług, jednak przykładowe koszty będą bardzo przydatne i pomocne potencjalnemu klientowi w podjęciu decyzji o nawiązaniu współpracy czy ewentualnych negocjacjach.
Można także zamieścić referencje, zrealizowane projekty czy informacje o podmiotach partnerskich, o współpracownikach. Daje to pełniejszy obraz przedsiębiorstwa oraz jego potencjale.